Thursday, February 5, 2009

KEJOHANAN GOLF MSS BAHAGIAN BARAT DI RANAU GOLF CLUB PADA 2-4 FEBRUARI 2009



Pada 2 hingga 4 Februari yang lalu saya telah membawa pelajar di sekolah saya ke Kejohanan Golf Peringkat MSS Bahagian barat yang telah diadakan di Ranau Golf Club. Pada 2hb bersamaan hari isnin semua pelajar dari setiap kategori lelaki dan perempuan bawah 12, 15 dan 18 tahun tekun mejalankan practise round. Pada 3 hb maka bermulalah episod pertarungan yang bakal sengit apabila mempertemukan beberapa pemain handalan yang dihasilkan oleh MALGA dan MGA. Walaupun cuaca tidak baik pada hari pertama namun tidak memberi halangan kepada para peserta untuk berantap untuk memiliki gelaran. Wakil MSS Bahagian Barat untuk ke Peringkat Negeri Sabah yang akan diadakan di Keningau Golf Club pada 13-14 Feb nanti merupakan sasaran kepada semua peserta di setiap kategori. Hari pertama bagi kategori P bawah 15 tahun dan LB bawah 15 tahun telah menjadi milik kedua-dua peserta dari sekolah saya. Hanya peserta tunggal perempuan bawah 15 tahun telah mengekalkan kedudukan dan telah menjadi johan. Sementara peserta lelaki saya tidak mampu mengekalkan kedudukan sebagai pendahulu di hari pertama bagi bawah 15 tahun lelaki. Dia mampu tersenyum di tempat keempat di penentuan hari terakhir. Walaupun begitu, saya berbangga kerana semangat kesukanan ditunjukkan oleh semua pemain dan majulah sukan golf Sabah

No comments: